WhatsApp

התפתחות אישית כדרך חיים

התפתחות אישית כדרך חיים

כאשר אתם שומעים את צמד המילים התפתחות אישית, מה הדבר הראשון שקופץ לכם בראש? "אצלי, אצלי הכל בסדר. אין לי בעיות", "כל הרוחניות הזאת לא בשבילי", "יש מלא שרלטנים בתחום הזה", "אני יכול להסתדר לבד, לא ממשיך צריך את זה", אלו כמה מהתגובות הנפוצות שיוצא לי לשמוע מחלק מהאנשים אתם אני מדבר על זה.

נלך קצת אחורה בזמן – בעשור האחרון התחלתי מסע אשר במהלכו נחשפתי לעולם ההתפתחות האישית. התחלתי לחפש כלים ושיטות שיאפשרו לי להתמודד עם המציאות ולחיות טוב ובשלווה יותר עם עצמי. קראתי מאמרים וספרים, חקרתי, צפיתי בסרטונים ובהרצאות, שמעתי פודקסטים והשתתפתי בקורסים וסדנאות.

לא, החיים שלי לא השתנו בין לילה ולא נהייתי השלו באדם (לפחות בינתיים) על אף שנחשפתי לכמות עצומה של אינפורמציה (חלקה מעניינת יותר וחלקה פחות). בעקבות המסע, הזה הגעתי לכמה תובנות שיכולות לשנות אצלכם דבר או שניים ביחס למושג הזה "התפתחות אישית":

אתם ממש לא חייבים שתהיה לכם איזו בעיה כדי לרכוש ידע, תובנות או כלים חדשים אשר בעזרתם תוכלו לחיות את חייכם קצת יותר טוב (כל אחד יחליט באיזה תחום).

להתפתח אישית אין בהכרח הכוונה לעשות מדיטציות כל היום לצד קטורת ומוזיקה טיבטית. כלומר, זה יכול להיות חלק מהתהליך, אבל מדובר כמובן בדברים נוספים כמו הבנת הערכים שלנו, הבנת הרגשות והמחשבות שלנו, הכרת דרכים לשנות הרגלים ובעיקר פיתוח מודעות לעצמנו ולסביבה.

כן, יש שרלטנים בתחום הזה, כמו בכל תחום. צריך לברר קודם כל מה אנחנו רוצים וצריכים, לערוך סקר שוק, לבקש המלצות, להיות פתוח לתהליך ובעיקר להיזהר מאנשים שמבטיחים לכם שינוי משנה חיים לאחר פגישה אחת בלבד.

בעיקר צריך לזכור, שיש מיליון ואחד אלף דרכים ושיטות להיות הגרסה הטובה יותר של עצמנו, כל אחד ומה שהוא צריך ורוצה. אגב, לא כולם חייבים לרצות, מי שטוב לו בחייו כמו שהם אני הכי מפרגן בעולם, אבל תזכרו: "אנחנו לא יודעים את מה שאנחנו לא יודעים"…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבת לקרוא? אשמח לשיתוף

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן