WhatsApp

אל תחשבו חיובי (כל הזמן)

אל תחשבו חיובי (כל הזמן)

ביום הראשון כשפגשתי את אבא שלי בבית חולים, לאחר שנפצעתי הוא לחש לי: "מהרגע הזה תעשה מהלימון לימונדה". זה בטח קרה גם לכם מתישהו בחיים, אולי באיזה רגע משבר. גם לכם בטח פעם אמרו משפטים כמו: "תחשבו טוב, יהיה טוב", "תחשבו חיובי", "תסתכלו על החצי המלא של הכוס". אנחנו שומעים אותם, מסתכלים עליהם ומתבאסים פעמיים: פעם אחת, בגלל האתגר שמולו אנחנו מתמודדים, ופעם נוספת בגלל חוסר היכולת שלנו לחשוב חיובי בתוך סיטואציה כואבת. "איך בדיוק אני אמור לעשות את זה?" אנחנו אומרים לעצמנו..

האמת היא, שלאנשים שאומרים לנו את משפטים הללו, אין כוונה לעשות לנו רע, להיפך. הם פשוט רוצים לשפר את מצב רוחנו או שפשוט אין להם כל כך מה להגיד, אז הם נצמדים לקלישאות בתקווה שיהיה טוב…

אנחנו ממש לא חייבים להיות כל כך חיוביים כאשר קורה משהו פחות טוב בחיינו. חשוב שנכעס, שנכאב, ושנחשוב שלילי כשקשה לנו. חשוב שנזהה את המחשבות השליליות, שלא נדחיק אותן או נתעלם מהן. חשוב שנעשה את זה, כי זהו חלק משמעותי מעיבוד החוויה. כל ניסיון לברוח משם רק יקשה עלינו יותר. כל ניסיון להתעלם רק יגרום למצב הזה לחזור שוב בעתיד.

לפני שאנחנו עוברים לצמיחה ולחשיבה חיובית, חשוב שניתן מקום לצניחה. שנברר, שנבין את הכאב ונפרק אותו, כי כדי להכניס משהו אחר במקומו צריך קודם להוציא אותו.

גם אם זה קצת כואב או לא נוח, אסור לנו לברוח משם או לפחד מזה. יש לנו הרבה יותר כוח ממה שאנחנו חושבים. אם אתם צריכים עזרה, תבקשו אותה. תנו לעצמכם את הזמן, אך אל תאבדו את עצמכם בתוך התהליך.

רק כשנבין מה מפריע לנו, נוכל באמת להתחיל להבין איך להתמודד. השקט שאחרי הסערה יאפשר לנו להתחיל לחשוב על חצי הכוס המלאה ולמלא את המקום שהתפנה בטוב.

לפעמים לא צריך להגיד כלום, לפחות לא בהתחלה כאשר כאב או חשש פוגשים בנו. לפעמים צריך רק חיבוק וזמן כדי לעבור תהליך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבת לקרוא? אשמח לשיתוף

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן