WhatsApp

שנה חדשה בפרופורציה

שנה חדשה בפרופורציה

הבקרים והערבים נעשים קרירים יותר, הריח באוויר משתנה וכאילו הזמן זז לאט יותר לאט, נינוח יותר. אין ספק, התקופה משתנה והחגים ובראשם – ראש השנה, כבר כאן. כל אחד והסיכומים שלו למה שעבר עליו בשנה האחרונה, אם זה בקשת סליחה מהגורמים הרצויים, בדיקת יעד מול ביצוע או סתם עוד הזדמנות לאכול טוב, לנוח או לטייל. אצלי בדרך כלל זה זמן טוב לבדיקה עצמית לדרך בה אני חי ומתנהג ביומיום. השנה, הבדיקה הזו החזירה אותי למילה אחת ויחידה שאת משמעותה וחוזקה האמתי למדתי בדיוק בערב ראש השנה לפני 12 שנה, והמילה הזו היא פרופורציה.

קצב החיים שלנו הכ"כ מהיר ושלל הדברים אותם אנו חווים מהרגע בו אנו פוקחים את העיניים בבוקר, גורמים לנו ברוב הפעמים לא לשים לב איך אנחנו מגיבים ומתנהגים בסיטואציות מסוימות. אנחנו מתעצבנים בקלות ממישהו שחותך אותנו בכביש, אנחנו מתאכזבים בקלות בגלל משהו שלא הצלחנו בעבודה או בלימודים או מתרגשים/נעלבים בקלות ממה שמישהו אמר לנו. באופן כללי, תהיה התגובה אשר תהיה, נראה כי היא מגיעה בקלות גדולה מידיי אשר גורמת לנו ללא שליטה להשקיע כ"כ הרבה משאבים נפשיים ולהפוך לפעמים אירוע קטן ונקודתי לטרגדיה עולמית!

כנראה שרוב הדברים בפועל הם פחות נוראיים ממה שאנחנו עושים מהם. אני למדתי ועדיין לומד כל יום מאז נפצעתי את חוזקה ומשמעותה של המילה פרופורציה. הבנתי שכנראה יש דברים קצת יותר "מאתגרים" בחיים ממישהו שמעצבן אותך או מלא להצליח לעשות משהו, למשל לעוף עם אוטובוס לתהום… תמיד יכול להיות יותר גרוע (גם שנדמה לנו שלא) ולכן ההכרה וההבנה במילה פרופורציה בחיינו כל כך חשובה.

אני באופן אישי מאחל לי וגם לכם, שנדע בשנה הבאה עלינו לטובה, לקחת את הדברים בצורה מתונה ולא מוגזמת. שנדע להסתכל על כל התמונה ולא רק על חלק ממנה. החיים מעמידים אותנו בסיטואציות שמהם אנחנו יכולים להבין וללמוד את משמעות המילה פרופורציה. כך אני מקווה שנוכל להבין שבסה"כ הרוב דיי בסדר ומה שלא בסדר כנראה לא כזה נורא כמו שחשבנו. זה לא קל, אני יודע אבל בכל זאת, שנה חדשה התחלות חדשות וכל זה…

חג שמח!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבת לקרוא? אשמח לשיתוף

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן